Eerste update Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu Eerste update Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

Eerste update Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hoi,

Zo eindelijk eens fatsoenlijk de tijd en bereik om mijn blog weer eens bij te werken.
Ik ben momenteel alweer meer dan 3 weken in Nieuw Zeeland en heb echt ontzettend veel gezien. De eerste dagen waren vooral heel spannend en had ik nogal last van een jetlag. Maar toch heb ik er vanaf het begin van genoten. De eerste dag heb ik met twee anderen Auckland verkent. Daarna ben ik een paar dagen naar Waiheke Island gegaan. Ik had wat mensen in Zuid Afrika ontmoet die op het eiland wonen. Zij hadden aangeboden dat ik daar wel kon logeren als ik wilde. Dus dat aanbod heb ik lekker aangenomen. Eerst wilde ik daar maar twee dagen blijven, maar vanwege de jetlag ben ik uiteindelijk langer gebleven. Dat was echt een perfect besluit. Het eiland is echt een paradijs en ik ben daar lekker in de watten gelegd. Prima dus.
Ik vond het heel lastig wat ik zou doen met vervoer want er zijn zoveel verschillende buspassen. Uiteindelijk heb ik voor een buspas bij de hop on hop off bus Stray gekozen. Dat gaf voor mij op dat moment de meeste zekerheid en zij rijden precies de route die ik wilde reizen. Super leuk, in een korte tijd leer je veel mensen kennen en zie je veel verschillenden plaatsen. Het is teveel om allemaal op te noemen maar de hoogtepunten voor mij tot nu toe zijn de Waitomo caves waar je glowworms kan zien. Je loopt of vaart daar door een grot en in het pikkedonker zie je een melkweg van kleine lichtjes, de glowworms. Iedereen was er helemaal stil van.
Een ander hoogtepunt was de Tongario crossing. Een 6 uur durende wandeling langs vulkanen, kraters en kratermeren. Ook wel Mordor en Mt Doom in Lord of the Rings. Echt bijzonder en heel mooi.
Een ander hoogtepunt tot nu toe is dat ik samen met een andere jongen een van de Great Walks heb gelopen, de Heaphy track. Een vierdaagse wandeling van elke dag 6 uur lopen met elke dag een ander landschap. Heel mooi en echt in de middle of nowhere. Het was vooral heel grappig aangezien we het nogal spontaan hadden geregeld en dus niet zo voorbereid waren. De middag ervoor hadden we nog snel een slaapzak en wat eten gekocht. En terwijl iedereen met hele grote rugzakken liep, hadden wij een dagtas met vanalles eraan hangen. In sommige dingen waren we waarschijnlijk iets te optimistisch. Zoals het meenemen van douchespullen terwijl iedereen blijkbaar wist dat er geen douches zijn. Ook onze baileys hebben we vervolgens maar uit de waterfles gedronken omdat er geen glazen waren. Maar alles ging goed en het was fantastisch. We dachten zelfs nog een kiwi te zien, maar na heel enthousiast duizend foto's gemaakt te hebben bleek het toch geen kiwi te zijn.

Hopelijk komt de volgende update snel want er komen snel nog meer super leuke activiteiten.

  • 28 Januari 2014 - 16:46

    Jozefien:

    suuusie, heerlijk om te lezen als sogactiviteit. geniet ervan!! Ik ben jaloers ;)

  • 29 Januari 2014 - 10:20

    Melanie:

    Klinkt echt super Suus!! Heel leuk om weer iets van je te horen! Geniet ervan!!!! X

  • 29 Januari 2014 - 15:06

    Sterre:

    Klinkt goed Suus!! Wanneer komen de foto's??

  • 29 Januari 2014 - 17:19

    Charlotte:

    Wauw Suzanne, echt ongelofelijk wat je nu al allemaal beleefd hebt!
    Blij dat je het zo naar je zin hebt, hier smullen we allemaal van je verhalen.
    Nieuw-Zeeland klinkt echt prachtig, one day wil ik daar graag nog eens heen.
    Geniet ervan :)

  • 30 Januari 2014 - 19:48

    Maryam:

    He Suzanne, Wat heerlijk weer wat van je te horen!! Wat een fantastisch dingen maak je toch mee. En tja, in de praktijk blijkt dan dat je toch niet veel spullen nodig hebt want Baileys , schrijf je dit zo?, uit een waterfles/veldfles, ach, wat maakt dat uit :-)). Fijn dat je zo geniet van je reis en alle indrukken. We hebben inmiddels prachtige foto's gezien van Jacintha toen zij bij jou waren. Dikke afstandsknuffel! Maryam

  • 30 Januari 2014 - 22:27

    Jacintha:

    Potjandikkie, had ik toch helemaal niet door dat jij een blogje had geschreven. Gelukkig vertelde Maryam het. Fijn meiske dat je af en toe weer online bent. Wat zijn we toch verwend wat dat betreft. Fijn dat alles goed gaat en dat je zo geniet. Ik denk dat ik Nieuw Zeeland toch maar op mijn bucketlist zet. Jammer dat het zo ver is. Geniet van je skydive. Duimen voor mooi weer. Zo blij dat we je in december gezien hebben. Telkens als ik langs Wageningen rijd, mis ik je zo. Niet even langs wippen of je ophalen. Maar dat komt vanzelf weer. Dikke, dikke knuffel, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Franz Josef

Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5488

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: