My first Ozzie experience - Reisverslag uit Cambrai, Australië van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu My first Ozzie experience - Reisverslag uit Cambrai, Australië van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

My first Ozzie experience

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Maart 2014 | Australië, Cambrai

Hoihoi,

Toch maar weer een berichtje vanuit Australie. Ik ben er nu alweer zeker drie weken en de tijd is echt voorbij gevlogen. Australie is een stuk groter dan Nieuw Zeeland dus ook de afstanden tussen verschillende plaatsen is veel groter, hierdoor ben ik tot nu toe langer op een plek gebleven.
Eerst ben ik tien dagen in Sydney geweest. Daar ben ik de eerste dagen veel opgetrokken met een jongen die ik in Nieuw Zeeland had ontmoet en in Sydney toevallig tegenkwam. Dus dat was heel erg gezellig. Daarna kwam Gemma met haar moeder. Dus de rest van de tijd ben ik met hun opgetrokken, wat echt super gezellig was. Dus de dagen in Sydney vlogen echt voorbij en we hebben ontzettend veel gedaan en gezien. We hebben lekker gezwommen, op het strand gelegen, wat gewandeld, zonsondergang over de operahouse gekeken, naar de bios geweest, de toerist uitgehangen met onze camera's op een knalrode hop- on, hop- off bus, naar de mist gekeken in de blue mountains, naar de dierentuin geweest en niet te vergeten lekker chic naar een opera in de operahouse geweest waar we het niet konden laten om heel stiekem een selfie te maken. Oh en niet te vergeten, lekker veel gesnoept. Mooie tijd dus.

In Sydney had ik vervolgens een heel leuk Nederlands meisje leren kennen waarmee ik vanuit Sydney samen naar Melbourne ben gereisd. Vanaf Melbourne hadden we de meest lelijke campervan gehuurd waarmee we de Great Ocean Road hebben gereden.
Op een gegeven moment kon ik tijdens het rijden zelfs door de deur naar buiten kijken. En nee het was niet via het raam. Maar het was heel erg gezellig en alles ging helemaal goed. Via de Great Ocean Road zijn we naar de twaalf apostelen gereden en vervolgens via the Grampians terug naar Melbourne. Onderweg hebben we in bushcamps gekampeerd waar we omringd waren door koalas en kangaroos, echt super.
Helaas konden we niet langer samen reizen en zijn we ieder onze eigen weg gegaan.
Momenteel ben ik vlakbij Adelaide aan het wwoofen. Dit betekent dat ik bij mensen thuis ben en ze daar help met wat klusjes om het huis in ruil voor accommodatie en eten. Het is echt heel leuk om te doen. Ik ben bij Sally en David en zij vangen gewonde of achter gelaten dieren op en verzorgen ze. Zo hebben ze konijnen, allerlei vogels, possums en zowel volwassen als baby kangaroes. Vooral de baby kangaroes zijn echt heel schattig en het is dan ook elke keer feest als we ze een flesje mogen geven. Sally en David zijn ook echt aardige mensen. We hoeven niet hard te werken en ze nemen ons overal mee naartoe. Zo zijn we een middag met de jetski's naar de rivier geweest en zijn we naar baby koala's en wombats geweest. En ik moet toegeven, dat het na een hele tijd ook weer heerlijk is een eigen kamer te hebben, zodat je gewoon een hele nacht door kan slapen. En het eten is veel beter dan toniin uit blik de hele tijd.
Vanaf volgende week ga ik weer wat meer door reizen. Eerst naar Alice Springs en the Rock en daarna ga ik beginnen aan de oostkust vanaf Cairns. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cambrai

Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5486

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: