Laatste verslag uit G'day Australia - Reisverslag uit Cambrai, Australië van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu Laatste verslag uit G'day Australia - Reisverslag uit Cambrai, Australië van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

Laatste verslag uit G'day Australia

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

23 April 2014 | Australië, Cambrai

Hoihoi,

Zo dat is weer een tijd geleden. De laatste keer dat ik schreef was ik vlakbij Adelaide aan het wwoofen. Nu ben ik alweer bijna aan het einde van mijn Australië reis.

Vanaf Adelaide ben ik eerst naar Alice Springs gegaan. Een kleine stad in the middle of nowhere in Australië, letterlijk. De plaats zelf stelt weinig voor, maar vanuit daar heb ik een driedaagse toer naar Uluru, Kata pudja en Kings canyon gedaan. Dat was een hele bijzondere trip en het landschap is zo anders dan wat wij kennen. Het echte Australië, met het rode zand overal.

Na Alice Springs ben ik naar Cairns gevlogen. Ik had hele leuke kamergenoten waar ik gezellig mee de stad verkent heb. En in Cairns kon ik eindelijk mijn eerste scubadive in het Great Barrier Reef doen. Van de hele groep was ik de enige dus had ik een priveles. Extra lang duiken dus, vervelend. Ook kwam ik Mirjam hier weer tegen (samen hebben we de Great Ocean Road gedaan) en zijn we samen naar het regenwoud geweest.

Een ander hoogtepunt was de zeiltrip in de Whitsundays. Prachtige natuur, lekker zeilen, goed eten, zeeschildpadden spotten en lekker snorkelen. Helemaal goed dus. Ik probeerde steeds heel dapper alleen te snorkelen en op zoek te gaan naar een zeeschildpad, maar terwijl ik mezelf heel heldhaftig vond bleek dat ik nooit meer dan 5m bij iemand vandaan zwom. Ik ben dus echt geen held onder water.

Verder ben ik in Agnes Water gestopt om te surfen. Ik dacht dat het drie uur naast mijn Board verdrinken zou worden. Maar dat viel erg mee en ik kon zelfs 50% van de tijd op mijn board staan. Super leuk, dus dat ga ik vaker doen.

Daarna was Fraser Island echt een hoogtepunt. Dat is als het ware een groot strand waar we drie dagen lang met 4wd rongereden en lekker gezwommen hebben. Ik zat echt met een hele leuke groep mensen in de auto. En dat maakte de trip nog veel beter. We hebben daar ook nog de 'oh zo verschrikkelijk gevaarlijke' dingo gespot. Dus dat was erg leuk.

Met een aantal mensen van de Fraser groep ben ik samengereisd naar Noosa, Brisbane, Surfers Paradise en Byron Bay. Helaas werd het weer minder en kouder. Maar vooralsnog was het leuk om de plaatsen te zien en ik had goed gezelschap.

Nu heb ik nog maar anderhalve week in Australië voordat ik naar Singapore reis. En die is al helemaal volgepland. Nu ben ik aan het wwoofen ergens ten westen van Byron Bay. Dat is om zo maar te zeggen een hele ervaring. Ik blijf hier nog een paar dagen, dan surfkamp en als laatste souvenir shoppen in Sydney.

Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten van de oostkust, maar ik heb hele leuke mensen ontmoet die ik onderweg steeds weer tegen kwam en super leuke dingen gezien en gedaan.

Mijn laatste berichtje zal hopelijk vanuit Kuala Lumpur zijn, vlak voordat ik naar huis ga. Ja, voor de mensen die het nog niet weten 13 mei kom ik al naar huis voor 6 weken om daarna weer een maandje met Mariette door Azië te reizen.

Tot snel. Xx

  • 24 April 2014 - 10:54

    Marie:

    Suuz! leuk! ik ga je net missen aangezien ik 11mei vertrek en pas 13 juli weer terug ben.. maar in augustus zien we elkaar ongetwijfeld!! geniet nog van je laatste weekjes!

  • 24 April 2014 - 16:16

    Ton Van Beeck Calkoen:

    Leuk je verslag weer te lezen.
    Je doet veel en vooral leuke dingen als ik dat zo lees!
    Vandaag geprobeerd je te skypen maar niet gelukt,misschien morgenochtend?
    Dikke kus Omi

  • 28 April 2014 - 16:35

    Mama:

    Leuk weer om je verslag te lezen. Nu toch wat meer details gehoord. Veel plezier bij je laatste deel van deze reis. Dikke kus en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cambrai

Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 5490

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: