Afsluiting - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu Afsluiting - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

Afsluiting

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Augustus 2014 | Vietnam, Mui Ne

Hoihoi,

Zoals beloofd nog het allerlaatste berichtje van mijn blog.

Ik zal eerst nog even vertellen hoe de rest van onze reis samen was. Onze volgende stop was Saigon of Ho Chi Minh city. Daar zijn we naar een indrukwekkend museum geweest over de Vietnam oorlog. Het was vooral een foto expositie, wat het juist veel indrukwekkender en schokkender maakte. Verder hebben we daar nog geshopt en een kookles gedaan. Die kookles was echt helemaal geweldig en we kunnen nu lekkere gerechten met stokjes maken.

Via een Mekong River tour, zijn we in drie dagen van Saigon naar Phnom Penh gereisd. Het was leuk, maar het was helaas anders dan verwacht. Dat is eigenlijk alles wat we ervan kunnen zeggen.

Cambodja stond in het teken van het genocide museum en de killing fields in Phnom Penh en de tempels in Siem Reap. Het museum en de killing fields waren weer erg heftig maar wel heel interessant en indrukwekkend. Siem Reap was echt prachtig met alle tempels. De eerste dag gingen we wat verder weg naar een andere tempel. Die was echt het mooiste.

Aangezien we vanaf Bangkok terug vlogen, zijn we een dagje eerder daar heen gegaan. En hebben we een hele dag een fietstocht door Bangkok gedaan. Zowel in en buiten de stad. We gingen door allemaal kleine steegjes en we gingen zelfs met de fietsen in de metro.

Helaas was het toen echt afgelopen en na een thai massage, moesten we echt naar het vliegveld.

Nu zijn we al een paar dagen thuis en het is al gelijk drukdruk met alles. Etentjes, schoolzaken regelen en spullen pakken om te verhuizen naar mijn kamer in Wageningen. Maar het is erg leuk om nu echt weer thuis te zijn. Ik ben nog steeds heel blij dat ik tussendoor eventjes thuis ben gekomen. Ik moest er namelijk toch wel heel erg aan wennen om weer terug te zijn en er waren eigenlijk veel dingen die toch weer moesten worden gedaan. En natuurlijk was het toen echt super om mijn vrienden en familie weer te zien, die ik al die tijd heb moeten missen.
Ik heb zoveel meegemaakt het afgelopen jaar dat wanneer ik al mijn verhalen wil gaan vertellen, ik gewoon nooit weet waar ik mee moet beginnen. Maar het was echt super en ik zou het zo weer doen. Mijn lijstje van landen is er namelijk niet kleiner op geworden. Ik ben bang dat het echt even wennen zal worden om weer met school te beginnen en allerlei dingen te moeten doen. Mijn concentratie is namelijk ook echt 0,0 op dit moment. Maar dat valt vanzelf allemaal op zijn plek.

Ik wil iedereen echt super bedanken voor het lezen van mijn blog. Ik had zelf nooit verwacht dat ik het blog vol zou houden. Maar ik kreeg elke keer zulke leuke reacties van iedereen, dat het de moeite zeker waard was. Dus hartstikke bedankt en ik hoop dat jullie ervan genoten hebben. Misschien komt er ooit nog een keer een blog.

Dikke X Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Vietnam en Cambodja

Met Mariette

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2014

Afsluiting

27 Juli 2014

Laatste deel
Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 975
Totaal aantal bezoekers 5481

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: