laatste verslag uit kiwiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu laatste verslag uit kiwiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

laatste verslag uit kiwiland

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi,

Mijn tweede en gelijk weer mijn laatste berichtje vanuit Nieuw Zeeland. Het is zo'n dubbel gevoel. Aan de ene kant is de tijd hier voorbij gevlogen. Aan de andere kant heb ik het idee dat ik al heel lang onderweg ben. Dat is waarschijnlijk omdat ik hier in een korte tijd zo veel mooie en spectaculaire dingen heb gezien en gedaan. En waarschijnlijk speelt het feit dat ik natuurlijk ook al zeker 5 en een halve maand onderweg ben ook een rol.

Ik heb zo'n geluk gehad met alles hier, want ik heb alles kunnen doen wat ik wilde. Bijvoorbeeld de ijs wandeling in Franz Josef. We gingen met een helikopter naar de gletsjer en hebben daar vervolgens twee uur rond gelopen. Het was echt super.
Ennnn natuurlijk de skydive. Dat was iets wat ik altijd had willen doen en het was dan ook zo onwerkelijk toen het eindelijk zover was. De zenuwen vielen mee tot het moment net voor de sprong. Het moment waar je aan de rand van het vliegtuig zit. Je ziet dat dus ook aan mijn gezicht op de foto's en de video. Heel charmant... maar verder heb ik de grootste lach op mijn gezicht ooit. Andere hoogtepunten van mijn tweede deel van mijn reis is de prachtige wandeling in Wanaka, de cruise in Milford sound, het chillen en wandelen in Mt cook en het stappen in de steden.

Verder heb ik zoveel verschillende wandelingen op zoveel verschillende plaatsen en met zoveel verschillende mensen gemaakt. De wandelingen varieerde van 4 tot 7 uur. Maar ze waren het allemaal waard. Zelfs als er een korte wandeling in de planning stond, lukte dat niet helemaal. Het gevolg was dat we zo moe waren dat we op de terugweg maar gelift hebben.

Verder denk ik het backpacken nu eindelijk een beetje onder de knie te hebben. Ik heb al minimaal vier verschillende 'systemen' voor het pakken van mijn tas gehad. Verder heb ik wat trucs geleerd en tips voor het slapen met minimaal 6 mensen in dezelfde kamer die voor mij nu wel werken. Als ik kan 'uitslapen' probeer ik in het bovenste bed te liggen. Verder slaap altijd met oordoppen onder je kussen. Als ik langer in bed kan liggen doe ik ze 's avonds nog niet in want je hebt ze nodig als andere mensen vroeg wakker worden. Als je ze namelijk al 's avonds in doet ben je er altijd minimaal een kwijt tegen de tijd dat het ochtend is. Als ik niet kan slapen omdat iemand snurkt doe ik ze al gelijk in. Maar als je een snurker hebt en een iemand die vroeg op moet, heb je pech of zorg voor twee paar oordoppen. Verder hou je spullen op een plek, want anders ben je ze kwijt.

Morgen vertrek ik naar Australië. Wel weer spannend, maar ik heb ook wel weer zin in het nieuwe avontuur. Ik zal ook Nieuw Zeeland wel gaan missen. Het is echt een prachtig land met super veel leuke dingen om te doen en aardige mensen. Hopelijk wordt Australië net zo leuk. Maar dat horen jullie wel in mijn volgende blog.


  • 19 Februari 2014 - 19:47

    Mama:

    Zo, je eerste 6 weken backpacken zitten erop. Heel iets anders dan het doen van onderzoek op een vaste plek, zoals je merkte. Wat een mooi land is Nieuw Zeeland en wat een prachtige ervaringen. Op nu naar het land van de kangoeroes en koala beertjes. Wie weet kun je je nog nuttig maken voor deze beesten in al die verbrande gebieden. Veel plezier ook daar. Dikke kus, mama

  • 23 Februari 2014 - 11:14

    Ton Van Beeck Calkoen:

    Hoi Suzanne,
    Zo te horen heb je een leuke tijd gehad in Nieuw Zeeland
    Nu is Australie de volgende uitdaging.
    We volgen je en wensen je veel succes
    Omi xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 5504

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: