Laatste deel - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu Laatste deel - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

Laatste deel

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 Juli 2014 | Vietnam, Mui Ne

Hoihoi,

Nog een berichtje op dit blog over mijn reis. Helaas is het namelijk al bijna het einde. Natuurlijk heb ik even een kleine stop gemaakt in Nederland. Maar op 6 juli was ik weer op weg. Alleen deze keer is het anders, want Mariette is er nu ook bij.

De eerste twee dagen was ik alleen in Bangkok, aangezien we ieder een andere vlucht hadden. Maar nu kon ik nog even Bangkok in en heb ik nog met een Thaise jongen daar afgesproken die ik in Nieuw Zeeland had leren kennen. Hij liet me al het lokale zien. Super leuk.

Nadat Mariette was aangekomen in Bangkok zijn we de volgende dag gelijk naar Hanoi gevlogen. In het begin was alles een beetje overweldigend. Vooral het verkeer en de weg oversteken. Maar we zijn in ons hostel gekomen zonder afgezet te worden door de taxi. We zijn eerst twee dagen in Hanoi gebleven. Midden in de nacht zijn we nog naar een barretje gegaan om de wedstrijd van Nederland te zien met allemaal andere Nederlanders. Heel leuk. Alleen een beetje jammer dat we verloren.

Na Hanoi zijn we een paar dagen naar Halong Bay (met een boot) en Sapa geweest. Allebei heel verschillend maar echt prachtig. Halong Bay is de plek in Vietnam en Sapa staat bekend om zijn rijstvelden. Bij allebei echt genoten en super leuke mensen ontmoet.

Toen was het dan echt tijd om naar het zuiden te reizen. Met een nogal aparte nachtbus zijn we naar Hue gereden. Daar hebben we het even rustig aan gedaan om even bij te komen van alles.

Na Hue zijn we naar Hoi an gegaan. Heel toeristisch maar erg leuk plaatsje. Met strand, restaurantjes,shoppen en kleren op maat laten maken. Geen verkeerde plek dus.

We zijn nu net een paar dagen in Mui ne geweest. Het hoogtepunt waren toch echt wel echt de zandduinen. Op de witte zandduinen kon je een quad huren. Super leuk. Alleen de motor was niet echt krachtig. Dus toen we met volle snelheid een heuvel op wilde rijden kon die het niet aan en net voor de top viel de motor uit. Wij beginnen vervolgens heel dramatisch achteruit naar beneden te rijden. Terwijl Mariette gillend achterop zit probeer ik de motor te starten, aangezien de rem ook niet bleek te werken. Vervolgens lukte dat, maar begroeven we het wiel voor de helft in het zand. Nu zaten we vast. Maar ach we stonden in ieder geval stil. Uiteindelijk kwamen we eruit en konden we weer heel stoer verder cruisen.

Onze volgende stops zullen Saigon, Mekong river en vervolgens Phnom penh en Siem reap in Cambodja zijn.
Ik zal na dit berichtje nog een allerlaatste berichtje plaatsen als echte afsluiting van deze 9, 5 maandenlange reis.

Xx

  • 27 Juli 2014 - 10:50

    Mama:

    Hoi meiden,
    Weer een leuk berichtje en kon ik nog wat extra informatie lezen. Leuk die quad, misschien niet op twee personen gemaakt? Gelukkig hoefden jullie niet met dat ding terug te lopen:). Nu papa ook op weg is, zit mijn hele gezin ineens in het buitenland. Ik bewaak het fort. Nog heel veel plezier de laatste weken. En dan zit jouw jaar er al weer op Suzanne, toch snel gegaan. Dikke kus

  • 31 Juli 2014 - 21:10

    T Van Beeck Calkoen:

    Wat n leuke dingen maken jullie mee!
    Alleen van die quad vond ik eng maar het liep gelukkig goed af
    Veel plezier nog in Cambodja Geniet er maar van!
    Dikke kus van ons Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Vietnam en Cambodja

Met Mariette

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2014

Afsluiting

27 Juli 2014

Laatste deel
Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5496

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: