bye bye Zuid Afrika - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu bye bye Zuid Afrika - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Suzanne Beeck Calkoen - WaarBenJij.nu

bye bye Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

02 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Hoi,

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Dit zal mijn laatste berichtje vanuit Zuid Afrika gaan worden. De weken dat ik er alleen voor stond met het project zijn gelukkig erg goed verlopen. Al het werk wat gedaan moest worden is gedaan. Alles is geregeld, ingevoerd en klaar voor als Liza weer terug komt. Uiteindelijk heb ik veel meer verschillende dingen gedaan dan eerst gepland was, maar dat vond ik juist leuk.

Gelukkig waren er nog leuke studenten in het kamp bij gekomen en hebben we samen elke avond wat gedronken. Zo hebben we veel bbq's gehad, filmavonden, een verkleedfeest (waarbij het thema was 'iets wat begint met de F'. Dus zo was iemand verkleed als een fried egg, een verschrikkelijke farmer en zelfs iemand als faloppion tubes. Heel grappig.) Verder hebben we nog fanatiek en op een hele grappige wijze pool en croquet gespeeld en hebben we een cricket wedstrijd gezien.
Net voor kerst vertrok iedereen weer. Dat was wel jammer, maar aan de andere kant was het erg leuk om ze ontmoet te hebben.
Ik was helemaal niet lang alleen, want mijn ouders zijn lekker op bezoek geweest. Het is weer heel leuk om ze te zien. De eerste dagen met kerst zijn we nog lekker door het park gereden, daarna lekker naar het strand, de sani pas en voor mij als laatste, de drakensbergen. De tijd gaat echt super snel, want morgen vlieg ik alweer naar Nieuw Zeeland.
De afgelopen vier maanden waren echt heel leuk. Een hele andere ervaring en ik heb een hoop nieuwe dingen gedaan, gezien en geleerd. Zo weet ik nu dat je hier kan plannen maar alles toch anders wordt, wat verbranden is, wat je vooral niet moet doen als je bent verbrand, hoe je je spellen etc. toch kan doen terwijl er wilde dieren naar je staan te kijken en dat de Zuid Afrikanen erg aardig zijn. En natuurlijk nog veel meer.

Maar morgen gaat het backpacken echt beginnen. Ik heb er veel zin in, maar ik vind het wel weer spannend. Ook weet ik niet wat het Internet doet, dus wanneer het volgende berichtje komt zal een verassing worden.




  • 02 Januari 2014 - 22:13

    Jozefien:

    Suus,
    Geniet van het reizen! En pas een beetje op jezelf. Helaas zul je geen zebra's kunnen spotten in Nieuw Zeeland. Veel plezier meis!
    Xx

  • 02 Januari 2014 - 23:07

    Ton Van Beeck Calkoen:

    Hoi Suzanne,

    Wat leuk nog even een verslag uit Zuid Afrika.
    Goede reis naar Nieuw Zeeland en ik hoop dat je het daar net zo naar je zin
    hebt dan in Zuid Afrika.
    Ik hoop gauw wat van je te horen !Dikke kus Omi

  • 07 Januari 2014 - 21:17

    Moniek:

    Hee Suus!

    Fijn dat je het al zo naar je zin hebt gehad de afgelopen vier maanden.
    Op naar het volgende avontuur, wat vast en zeker ook weer erg gaaf gaat worden!
    Veel plezier nog!

    Groetjes, Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hluhluwe

Zuid- Afrika

Onderzoek bij Liza

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2014

bye bye Zuid Afrika

02 December 2013

Drukke periode

18 Oktober 2013

Zijn speciale gangetje

18 Oktober 2013

Zijn speciale gangetje

22 September 2013

update
Suzanne

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 5519

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Vietnam en Cambodja

19 Februari 2014 - 02 Mei 2014

Australië

03 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Nieuw Zeeland

02 September 2013 - 03 Januari 2014

Zuid- Afrika

Landen bezocht: